Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Boris Šmigoc želi vsem invalidom pomagati pri premagovanju ovir

Boris Šmigoc je prvi mož podjetja za prodajo in servis medicinskih pripomočkov Nova Reha. Motivacija, navdih, vztrajnost in vključenost so lastnosti, ki ga delajo uspešnega, navkljub invalidnosti. Še kako dobro se zaveda pomena mobilnosti, kar izpopolnjuje njegovo podjetje, ki nosi slogan “Skupaj premagujemo ovire”.

Skupaj smo pokramljali o začetkih podjetja, pomenu mobilnosti in osebnem življenju.

O podjetju in Permobil vozičkih

Kdaj je bilo podjetje ustanovljeno in kako je prišlo do ideje za odprtje podjetja za prodajo, servis, izposojo in izdajo medicinskih pripomočkov?

Podjetje Nova Reha je bilo ustanovljeno 1. aprila 2009. Na Ptuju je bilo pred leti že podobno podjetje, katero pa leta 2007, ko smo se začeli pogovarjati o novem podjetju, ni več obstajalo. Veliko je pripomoglo tudi, da električnih vozičkov švedskega proizvajalca Permobil še ni bilo v Sloveniji, v tem smo videli priložnost in jo zagrabili.

Kakšni so bili začetki?

Vsak začetek je težak. Bilo je potrebno polno stvari urediti, naštudirati, pripraviti raznorazne pogodbe,… Potrebno je bilo električne vozičke Permobil, ki so izdelani na Švedskem, pripeljati v Slovenijo, jih predstaviti,… Zavedati se moramo, da je bilo podjetje odprto ravno v času največje gospodarske krize, kar ni bilo najenostavnejše, vendar, kjer je volja, je pot. Ko se pojaviš na trgu na novo, je vedno težko, saj moraš biti inovativen, dober, kakovosten. Prav tako pa si moraš priboriti zaupanje uporabnikov, terapevtov, zdravnikov, skratka vseh, ki delajo v tem poslu. In ko opravljaš kakršnokoli delo, je potrebno, da se zavedaš, da je vsak dan novo dokazovanje, saj se na preteklih uspehih ne da živeti.

V vaši ponudbi niso zgolj vozički na elektromotorni pogon. Kdaj ste razširili ponudbo?

Startali smo s Permobilom, hitro pa smo začeli tudi z električnimi skuterji ter medicinskimi pripomočki, ki gredo na izposojo in izdajo preko zdravstvene institucije. Tukaj predvsem mislim na prilagojeno kopalniško opremo, sobna dvigala, bolniške postelje, ki so lahko navadne ali električne, pripomočki za mobilnost,…

To, da tudi sami uporabljate medicinske pripomočke, ki vam lajšajo vsakdan, je verjetno svojevrstna prednost tudi na ravni podjetja…

Naše podjetje se zaveda, da je naš posel specifičen. To ni tako, kot če se nekomu pokvari avto pa lahko dobiš nadomestnega. Če se nam voziček pokvari, smo brez. Zaradi tega imamo na podjetju nadomestne vozičke, ki jih lahko hitro nastavimo, vsaj približno prilagodimo in uporabnik je lahko kljub temu, da nima svojega vozička, mobilen. Od vsega začetka se zavedamo, da je izjemnega pomena, da se v primeru težav, hitro in kakovostno odzovemo. V prvi vrsti želimo ljudem, ki imajo različne težave v gibanju, ponuditi rešitve, s katerimi bodo zagotovo pridobili na kvaliteti pri opravljanju bolj ali manj vsakodnevnih opravil. S tem se jim posledično izboljša kvaliteta samega življenja. Te rešitve ponujamo v obliki vrhunskih medicinskih pripomočkov, servisa le-teh in v strokovnem nasvetu. Naša vizija je, da smo konstantno v koraku s časom ter našim strankam tako nudimo najnovejše in najboljše rešitve. Ljudem želimo omogočiti najboljše možno življenje. Da se drug od drugega učimo ter napredujemo. In da skupaj premagujemo ovire.

Omenili ste znamko Permobil, s katero ste začeli in je še vedno vaš paradni konj. Kaj bi izpostavili kot glavno prednost te znamke?

Permobil proizvaja električne vozičke na Švedskem, zato na njih tudi piše »Made in Sweden«, kar je sinonim za vrhunsko izdelavo. Permobil električni vozički so zelo vzdržljivi, kakovostni. Vendar po mojem mnenju so ene stvari veliko bolj »pomembne« kot zgornji lastnosti. Vozički Permobil so izjemno nastavljivi, udobni, kar pomeni, da lahko voziček resnično kakovostno nastavimo za točno določenega uporabnika, kar on dejansko potrebuje. Permobil zelo veliko dela na podvozju vozička, kakor tudi na sedežu, saj se zaveda, da je za uporabnike ključnega pomena udobje, ne glede ali se vozijo, ali le sedijo na njem, saj na vozičku preživijo tako rekoč celi dan. Podjetje Permobil vseskozi izboljšuje vozičke, tako estetsko, kot tudi tehnološko. Pred kratkim je najboljše modele opremil s kar 85 Ah baterijami, prav tako pa je na trgu predstavil novi polnilec.

Boris v promocijskem videu vozička Permobil M5

O vključenosti in mobilnosti

Mnogo ljudi tarna, da jih služba izčrpava. V pogovoru z vami tega ni zaznati.

Z veseljem grem vsak dan v službo, saj mi to daje energijo in voljo za življenje. V vsaki stvari lahko najdem motivacijo in tudi v službi ni nič drugače. Vesel sem predvsem tega, da pomagamo ljudem, ki potrebujejo medicinske pripomočke, da dobijo kakovostne pripomočke s kakovostno poprodajno storitvijo.

Ste dober primer vključenosti v družbo. S kakšno invalidnostjo živite?

Že od rojstva imam V. stopnjo cerebralne paralize, tetraparesis spastica, ter motnjo govora in požiranja (dizartrija).

Zunaj imate parkirano tudi lastno prilagojeno vozilo. Ste vozniški izpit opravili že v najstniških letih?

Vozniški izpit sem opravil pri 19. letih. Vendar izpita nisem opravljal s svojim avtom, ampak z družinskim avtom, ki je tudi bil avtomatik. Malo smo ga predelali, v njega mi je pomagal oče. Preden sem šel delati izpit, sem se z očetom vozil po karting stezi v Hajdošah, kjer sem se dejansko naučil voziti in šele nato sem šel v avtošolo, katero sem nato uspešno zaključil.

Bi lahko rekli, da vam je prilagojeno vozilo spremenilo življenje?

To, da lahko vozim avto, je nekaj najlepšega, kar se mi je lahko zgodilo v življenju. To mi omogoča, da grem kam in kdaj hočem, ne potrebujem nobene pomoči, da pridem v in iz avta. Sedaj imam svoje vozilo, katerega vozim kar iz vozička Permobil F5 Corpus VS. Na podvozju imam dva štifta, s katerima se zapeljem v napravo Permolock in ta potem zagrabi voziček. Na volanu imam držalo za lažje obračanje le-tega. Na držalu je tudi upravljalna enota, s pomočjo katere upravljam z lučmi, smerokazi in brisalci. Seveda je avto opremljen tudi z dvigalom.

Se vam zdi, da je mobilnost eden izmed temeljnih elementov vključenosti v družbo?

Absolutno. To, da je nam, osebam s posebnimi potrebami, omogočeno, da se lahko sami vozimo, je vsekakor dobro. Vendar vožnja avtomobila je le del mobilnosti. Sam živim v okolici majhnega mesta Ptuj, ki je vsakodnevno moj »drugi« kraj, kjer preživim večino časa. Ker je mesto malo, to si upam trditi za vsa slovenska mesta, ga najraje prevozim z vozičkom. In tukaj marsikje nastopi težava. Pločniki niso urejeni, dostopi do uličnih prodajaln, lokalov so večinoma nedostopni,… Moja želja je, da bi se ljudje na pomembnih položajih začeli zavedati, da mesta potrebujejo dostopna mesta za vozičke, saj se prebivalstvo stara in čedalje več ljudi ima kakšen medicinski pripomoček, kateri jim omogoča »normalno« življenje. Ko pa imajo ljudje pripomočke, potrebujejo tudi dostopnost, prilagodljivost. Na žalost je v naši državi veliko nerazumljivih predpisov in zakonov, ki onemogočajo prilagajanje mest, predvsem starejših zgradb.

O potovanjih in dostopnem turizmu

Zaupali ste mi, da veliko potujete in spoznavate, da dostopni turizem ni vsepovsod enak. Katero potovanje se vam je do sedaj najbolj vtisnilo v spomin – v dobrem ali slabem?

Vsa potovanja so posebna. Ne glede kam greš, s kom greš,… Seveda je odvisno, kakšen je namen potovanja. In ker imam zelo rad šport, poizkušam, da vedno izkoristim ogled kraja, mesta, države z ogledom kakšne športne prireditve.      Seveda so kraji, kamor se bom v prihodnosti še vrnil, čeprav imam še željo, da poletim preko luže, na daljni vzhod, Afriko, Avstralijo,…

Potujete tudi z letalom. Kako poteka let za osebo na invalidskem vozičku?

Potovanja z letalom so organizacijsko težka. Kar se tiče mojega medicinskega pripomočka – na srečo obstajajo električni vozički, ki so lahki, zložljivi in imajo zraven še potovalno torbo. To pomeni, da voziček pride na lokacijo v enem kosu in da lahko uživaš na potovanju. Vendar so kljub temu težave, ker to ni urejeno na globalni ravni. In zato je vsako potovanje, vsaj, dokler nisi na letalu, stresno. Letalske družbe zahtevajo dimenzije, predvsem pa jim je pomembna moč in velikost baterij, teža vozička. Zato, če je le možno, prepustim organizacijo kakšni agenciji, katera mi je uredila zadnje potovanje in je vse potekalo gladko.

Je torej mednarodna standardizacija tista, ki bi najbolj olajšala potovanja z letalom?

Fantastično bi bilo, če bi nekoč lahko šli na letalo z vozički, kateri so del našega vsakdanjega življenja. In v Ameriki se že dela na tem.

Vir: https://mojapot.net/boris-smigoc-zeli-vsem-invalidom-pomagati-pri-premagovanju-ovir/

Oddaj komentar

Skip to content